CSÁKY-NAGY KRISZTINA blogja

2012. október 4., csütörtök

Faldekor

Mintát festettem Liza szobájának ferde falára. A fal egyenes, régebben itt egy ajtó volt, de mi befalaztuk, az ajtó átkerült a másik oldalra, így Liza továbbra is be tud menni a szobájába.

Tehát adott egy sokszögletű szoba, s hogy a hátrányosnak vélhető körvonalból előnyössé varázsoljuk a belsőt, kellett egy elvetemült Anya, aki kitalálta, hogy ezt a falfelületet mintázással jól kiemeljük. A szoba festésénél a többi faltól eltérő színt (szürkét) kapott, mert kitaláltam, hogy azt a kalitkás-madárkás mintát felfestem, amit a mint táblájánál már használtam. Majd így eltel 2 (!) év, mindig halogattam, csak a táblácska készült el…

A mintakészítés menete:
  • célszerű felvenni velem a kapcsolatot, szívesen készítek faldekort, ennyi tapasztalattal bármikor belevágok (valamint némi kávéval és 49 db Ferreroval bármeddig bírom)
A mintát lehet valahonnan másolni, vagy kitalálni, annak ismétlődését megtervezni, valamint a színeket, hogy igazodjanak a szobához, vagy a helyiség színei a mintához, ami korábban volt. Az alap lehet egy rajz, fotó, bármi.

Ezt az alábbi módszerekkel lehet felrajzolni a falra:
  • Én egy kedvelt tapétamintát választottam, mint inspiráció, majd készítettem két rajzot, a falfelület méretéhez igazodva 33 cm x32 cm nagyságú pauszpapírra. A minta fonákját átrajzoltam grafittal, majd a felvitelnél a színével felragasztottam egy kis darabon maszkoló ragasztóval és átrajzoltam. Ezt érzésre kétszázszor megismételtem, felváltva használva a 2 mintámat (persze előtte igazítottam minden kis inda és levélrészletet egymáshoz, hogy szép legyen a végeredmény)
  • Amennyiben a minta a falra kerülési méretben adott, lehet indigót is használni. Én nem kockáztattam meg, hogy a körvonalak mellett az indigó maszatolódjon a falra, mert nem lehet utána eltűntetni a nyomokat.
  • Remek megoldás a diavetítő használata, egyszerűen kivetíteni a rajzot, figurát a falra, ott körberajzolni, vagy aki bátrabb, egyből színezni.
  • Na és a 2-3 in one megoldás, a projector. Nekünk olyan nincs. Hasznos, mert bármit lehet tervezni, rajzolni, festeni, utána egy kis scan, majd laptop és projector segítségével mehet a minta képe a felületre, ott meg átrajzolni/festeni
A felrajzolást követően zöld színnel kezdtem feltölteni a leveleket, indákat, kalitkát stb. Majd a sötét rózsaszín két árnyalatával a madarakat. Élettelen lett az egész, így sötétebb zölddel végigmentem az összes érintett felületen csak mértékkel, mely küzdés után a rajzolat teltebb, sokkal szebb lett.

Egy kis részlet a baldachinból.
 
Praktikus napos napon festeni, mindent odakészíteni (létra, szék, ecsetek/néhány jó ecset elengedhetetlen, víz, festék, mobiltelefon/15x szólalt meg). Mindig minden helyzetben bevált, életem kísérője a nedves törlőkendő (a DM zöld csomagos nekem nagyon bevált). Ilyen részletgazdag mintázatnál különösen, de egyébként is időnként néhány lépés/méter távolságból rá kell nézni az egész felületre, könnyebben felfedezhetők az esetleges hibák.
A festéshez maradék (vízbázisú) falfestéket és hobbifestéket használtam, nem dobja le a fal.
Liza nagyon örült, odament a falhoz és percekig simogatta.

Ps. Tapétát rendeltem az előszobához, hetek óta küzdök vele, részletekkel majd később szolgálok.... s Ő, aki mostanában kifejezetten elfoglalt csak rácsodálkozott, hogy már meg is érkezett a tapéta... hát neeeeem, ezt én festettem, a tapéta meg az előszobában lesz, de most ezt megbocsájtjuk Neki, mert nagyon dicsért :o))))

2 megjegyzés:

  1. Kiki, ez nagyon szép lett! Beköltözhetek Lizához? :)

    VálaszTörlés
  2. Mar megint bebizonyosodott, hogy Kiki tehetségének és türelmének nincs párja:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinterest