CSÁKY-NAGY KRISZTINA blogja

2014. április 19., szombat

Tavaszi szünet 2014



Ránk fér a szünet, mert sokfelé terelődtünk az elmúlt hetekben.  Csütörtöktől újra egymásra fentük fogunkat. Kreatívkodtunk, mi mást tehetnénk KreaTanyán :o))).



Boci fehér csokit minimális vajon felolvasztottam, nem gőz felett, hanem gyorsított megoldásként. Kanállal sütőpapírra halmoztuk, majd belenyomkodták a kis kezek az előtte ételfestékkel összegyúrt marcipánmasszából készített tojásokat.

Készült étcsokis húsvéti tojás. Hát itt sem a nagy könyvben leírtakat követtem, lazán lábosba öntöttem kevéske tejet, hozzáadtam vajat, maradék télapócsokikat, meg kakaóport, összeolvadt, összekevertük, majd Dorka belekanalazta a csokiformába. Hűtőbe raktuk, hogy felgyorsuljanak az események. Kb. 10 perccel később azt vettem észre, hogy üres a tálka.
A leggagyibb télapócsokikat pedig fészekkészítésre használtuk. Gyufametéltre öntöttük, összekevertük és fészkeket alakítottunk ki. Hűtőben ráerősítettünk a dermedésre, majd belerakott akkurátusan mindegyik kölök csupáncsak 3 db sk marcipántojást.
Festettünk tojást is. Somakoma átvállalta a tojáskifújást, tökös gyerek, én már éppen feladtam….




Elterelő hadművelet a vitáról. Ikeában vettem egy előrerajzol anyagot, textilfilccel színeztek. Élvezték. Egy darabig…. Csend volt. Egy darabig…

Elmentünk, mint minden Nagypénteken hagyományosan a kedvelt Csepeli piacra. 10 éve tesszük ezt minden évben, ugyanis a szomszédságából költöztünk Biatorbágyra, s bevallom a mai napig nagyon hiányzik az addig karnyújtásnyira nyüzsgő kavalkád, ami az egyik legjobb budapesti piac. Szóval mi a vidékiek elmegyünk Pestre, aztán simogatjuk a nyuszikat, kacsákat, csibéket, majd az én Drága helyi Nagymamim karonfogja a dédunokákat és szórakoztatják egymást, míg én magamba szívom a piacozás élményét és mindent megveszek, ami szembejön.




És hogy visszautaljak egy kicsit korábbi írásaimra, amelyek egy része a fentieket inspirálta, ne feledjétek:
 
  


 I am, what I am....




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinterest