CSÁKY-NAGY KRISZTINA blogja

2014. december 19., péntek

Szép Advent 19.

A tegnapi díszkészítő programról maradt gyurma, abból készítettünk névtáblákat, az ünnepi asztalon ültető funkciójuk lesz és majd az ajándékot kísérik. A gyurma a ma trendi szódabikarbónás cucc:
  • 2 dl szódabikarbóna (bio tisztítószereknél, gyógyszertárban kapható, szóval ne a kis ötker zacsisat)
  • 1 dl étkezési keményítő (próbáltam kukoricakeményítővel és burgonyával is, mindkettő remek módon működik, utóbbi icipicit fehérebb)
  • 1,25 dl víz


A porokat jó alaposan összekeverni, hozzáadni a vizet, a folyékony keveréket kis lángon melegíteni folyamatos kavargatás mellett, míg gyurma állagú lesz. Na ezután én kiborítottam a pultra, kicsit vártam, sodrófával kinyújtottam. Lehet szaggatni karácsonyi formákkal. 2-3 nap alatt szépen megszilárdul, de kipróbáltam azt is, hogy 50°C-os sütőben hogyan szárad. Jól :o) Szép fehér, lehet rá festeni, filccel rajzolni. Tökéletes kiegészítő a becsomagolt ajándékra (szívószállal kilyukasztani még puha állapotában), kerülhet karácsonyfára díszként, ha többet zsinegre, szalagra kötünk girlandként dekorál, s mint írtam, nálunk az asztalra is kerül.


Holnap találkozunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinterest