CSÁKY-NAGY KRISZTINA blogja

2011. november 19., szombat

L, mint Liza


„Ebben a városban lakik egy utca,
ebben az utcában lakik egy ház,
ebben a házban lakik egy szoba
ebben a szobában lakik egy kalitka…..”

Lizababa névnapját ma ünnepeljük. Jó korán keltünk, mert rohantunk tornára, ami meg jól elmaradt, de erről nem kaptunk tájékoztatást, na sebaj, így még többet voltunk ötösben. A mi családunkban a névnapok alkalmával is megajándékozzuk egymást, sk ajándék meg mindig van a tarsolyomban. 

Így készült L, mint Liza:

Mindennek az alapja a tervezés, ahogy nálam bölcsebbek mondták, így először kitalálom, hogy milyen „illusztráció” kerüljön a táblára, illetve mely színek passzolnak a szobához. Ezt lerajzolom, színekkel némiképp életre keltem, ez esetben kidobtam a tervet, mielőtt lefényképeztem volna.

Liza szobájában van kalitka...


...illik hozzá. Ő egy mindenre nyitott, kicsi, törékeny és cserfes kislány. 

Aztán volt ez a szülinapi csomagolópapír from Lívia. Inspiráció.


De győzött Nina Campbell és Birdcage walk.  A ’70-es és 80-as évek csodaszép :o) lakótelepi tapétái után számomra Ő hívta életre újra ezt a műfajt. Gyönyörű munkái vannak, borsos áron. Amit meg totál megértek (főleg, ha belegondolok, hogy én csupáncsak ezt a kistáblát mennyi ideig készítettem). Szánom bánom, mégsem tudok most erre áldozni, így lenyúltam a mintát…. Lehet pálcát törni felettem, hát vállalom. Beleszerettem, ennyi.

Első lépésként lefestettem a festővásznat a falfestékkel, amely visszaköszön a szoba egyik falrészéről. (ezt először próbáltam, kicsit nehezen veszi fel a hobbifestéket)
Ezt a festővásznat a Kikában vettem, de kapható hobbiboltokban, barkácsáruházakban is.

Utána a kinyomtatott betűket indigó segítségével rárajzolom a vászonra.


Majd kezdődik a színkeverés. Itt, hát nevezzük meleg padlizsán lilának és mély rózsaszínűnek a felirat és a madárkák színét. 


Majd az ágra egy nagyon kedvelt olyan szürkés oliva, vagy halott-zöld-félét kevertem (jó sokáig, tettem az olivába szürkét, fehéret, világoskéket, bézst)


 
És mivel már besötétedett holnap fényképezem le az eredeti helyén.

Lizababa Apától is kapott kézzel készített ajándékot, hamuban sült kiscipót.
 
Boldog gyerekkor van ám itt kérem :o)))

1 megjegyzés:

  1. Édes Lizikének boldogságos névnapot! És gratuláció az anyukának és az apukának! :)

    Zita néni

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinterest